Norveig Oknes Sørøy

Norveig Oknes Sørøy ble født i vakre Brønnøysund på Helgelanskysten. Der gikk hun på vgs og tok sosial- og helsefag. Etter dette gikk turen videre til Bergen, via Asker og Bærum, der hun arbeidet på syke- og aldershjem. I Bergen fikk hun jobb på Steinerbarnehagen i Paradis, og det var der hennes livslange forhold til antroposofien startet. Hun flyttet senere til Trondheim og tok ett fordypningsår i antroposofi med meget inspirerende lærere med solid antroposofisk tyngde som Sam og Ragna Ledsaak, Ann Christiansen og Martin Goldberg.

Norveig startet som lærling i barne- og ungdomsarbeiderfaget i 2000 og tok fagbrev ved skolen vår i 2002. Hun har alltid hatt en forkjærlighet for matlaging, har tatt mange kurs, og er selvlært kokk. Norveig driftet kantina ved skolen og hadde undervisning i mat og helse i mange år. Elever med ekstra utfordringer har alltid stått Norveigs hjerte nær, og hun hadde stor glede av å arbeide med barn med spesielle behov i perioden 2000-2019.

Men Norveig er ikke bare barne- ungdomsarbeider og selvlært kokk. Hun har også utdanning innen kinesisk medisin, akupunktur, homeopati og regresjonsterapi.