Karoline Sørum Bjørklund

Karoline Sørum Bjørklund ble født i 1993. Hun kommer fra ei lita bygd i Storfjord kommune i Nord-Troms. Hun har vokst opp i et musikalsk hjem og spiller både piano, gitar og bass. I tillegg er hun en habil vokalist.

Musikkinteressen ledet henne til musikklinja på videregående i Tromsø. Etter tre år i Tromsø, tok hun et år med skrivekunst på Nansenskolen på Lillehammer. Det påfølgende året gikk hun på skrivekunstakademiet i Hordaland. Så fulgte to år på Høyskolen i Kristiania der hun studerte musikkdesign, musikkproduksjon, miksing og mastring.

Så startet hun på grunnskolelærerutdanninga ved NTNU. I lærergjerningen får hun benyttet både musikken, skrivinga og ikke minst lederegenskapene sine. Karoline har ledet kor helt siden hun gikk på videregående, og i dag har hun sitt eget kor (NOOR) her i Trondheim.

Karoline har arbeidet ved Steinerskolen i Trondheim siden våren 2020. Nå er hun klasselærer for 1.klasse sammen med medlærer Trine Røstad.