Helge Rønsåsbjørg

Helge Rønsåsbjørg ble født på Levanger sykehus i 1989. Han kommer fra bygda Flora midt i den frodige Stjørdalen nord i Trøndelag. Helge gikk på Ole Viig vgs, og etterpå reiste han til Trondheim og startet på NTNU. Først forsøkte han seg på samfunnsøkonomi, men fant fort ut at det var historie som var hans fag. I dag holder Helge en mastergrad i historie. Mastergradsoppgaven hans hadde tittelen: «Utskillelsen av produksjonsvirksomheten i Statens Vegvesen – hvordan påvirket dette de ansatte?». Helge er glad i å lære, og har etter mastergraden studert norsk både på NTNU og på Steinerhøyskolen. Han har også både PPU og formell utdannelse som steinerpedagog (60 stp).

Helge er samfunnsengasjert, og har blant annet arbeidet for Norsk tjenestemannslag (NTL) og partiet Rødt. Han er trikkeentusiast og trikkefører. Han har blant annet vært i Ho Chi Minh-byen, Helsingfors og i Lisboa for å studere de smalsporede trikkene der. Helge er ellers opptatt av jakt og friluftsliv.

Han har vært ved Steinerskolen i Trondheim siden høsten 2014. I år er har han ansvar for vår 9.klasse sammen med Simen Elstad.