Trond Rømo

Trond Rømo ble født i 1968. Han kommer fra Trondheim og gikk på KVT på videregående. Etter dette ble det førstegangstjeneste i Saniteten og senere Ex. Phil ved Universitetet i Tromsø. Trond vendte så tilbake til Trondheim og tok kunst- og mediefag på Brundalen vgs. På høyskolen i Telemark tilbrakte han ett år på forfatterstudiet, før ferden gikk videre til Oslo og en treåring faglærerutdanning i formingsfag. Det neste året tok han et grunnfag (årsstudium) i litteraturvitenskap ved Universitetet i Oslo. Trond har også tatt steinerpedagogisk utdanning i regi av Steinerhøyskolen i Oslo.

Han har en rik arbeidserfaring: fra assistent i reklamebyrå, eier og driver av espressobar, tegneseriefargelegger, illustratør, undervisning ved flere videregående skoler til assistent i bolig for psykisk utviklingshemmede. Trond er selv utøvende kunstner og har hatt flere atelierutstillinger med tegning, trykk og maleri. Hos oss underviser han i kunst, norsk og mat og helse. Han har vært ved skolen vår siden januar 2012.