Tiina Annikki Ulén

Tiina Annikki Ulén kommer opprinnelig fra Kemi, Finland, en liten by innerst i Bottenviken. Hun startet tidlig med musikken, tok fiolin- og cellotimer som barn og ungdom, og var med i Kemi symfoniorkester. Etter videregående skole i Kemi, reiste hun til Lahti og tok en treårig utdannelse i helsepedagogikk og fordypning i steinerpedagogikk før hun, etter flytting og flere års jobbing, tok fatt på en ny utdanning i Norge. Denne gangen var det musikk og musikkvitenskap som skulle studeres. Tiina har i dag en bachelorgrad i musikkvitenskap fra NTNU. Hun har også tatt etterutdanning i steinerpedagogikk i regi av Steinerhøyskolen i Oslo.

Tiina har en rik arbeidserfaring fra flere Steinerskoler i Finland og Norge der hun har vært både klasse- og musikklærer. Hun har også arbeidet i mer enn ti år i Camphill – et arbeidsfellesskap for psykisk utviklingshemmede voksne og barn.

Tiina har arbeidet ved Steinerskolen i Trondheim siden høsten 2006. Nå for tiden er hun musikklærer, kordirigent og akkompagnatør til eurytmiundervisning.