Synnøve Levang

Synnøve Levang ble født i 1978. Hun kommer fra Korgen i Nordland. Hun gikk på dramalinja på videregående i Mo i Rana og reiste som 18 åring til Kristiansand for å gå på Gimlekollen mediahøgskole. Der ble hun i ett år, før hun dro nordover til Mo igjen og arbeidet som resepsjonist

på SATS, på asylmottak og som støttekontakt i barnevernet. Synnøve utdannet seg etter hvert til allmennlærer via Høgskolen i Nesna og tok senere et år med Film- og medie-vitenskap og ledelse ved NTNU. Så fulgte en rekke år som lærer og administrativ leder ved skolen vår. Våren 2021 fullførte Synnøve sin mastergrad i steinerpedagogikk ved Steinerhøyskolen, og høsten 2021 startet hun på en samlingsbasert eurytmilærerutdanning.

Synnøve har et svært bredt interessefelt. Det som likevel går igjen, er interessen for drama/bevegelse og for de menneskene som trenger litt ekstra omsorg. Synnøve har blant annet arbeidet som frivillig i kirkens SOS.

Synnøve har permisjon skoleåret 23/24.