Susanne Moss

Susanne Moss ble født i 1980. Hun kommer fra Mo i Rana i Nordland. Etter tre år på Mjølan videregående skole (tegning, form og farge), flyttet hun til Trondheim og tok forberedende på NTNU. Så fulgte studier i kunsthistorie, medievitenskap og ledelse samme sted. Hun tok så en toårig utdannelse som kurator- og kunstformidler i regi av høyskolen i Telemark, Nasjonalmuseet og norske kunstforeninger. Susanne arbeidet fra 2008 noen år ved skolens fritidshjem, før hun startet som klasselærer. Hun har gjennomført en pedagogisk utdanning i regi av Steinershøyskolen i Oslo og har i de senere årene tatt videreutdanning i norsk samme sted.

Susanne arbeider i dag som klasselærer i vår 7. klasse. Her får hun benyttet sine egenskaper innenfor de estetiske fagene, teorifagene samtidig som hun leder faktuell kunnskap.